joi, 18 decembrie 2008

Testament



motto:
"Ţipă pasăre şi om
Doamne, scapă-ne de om"
Marin Sorescu


De ce sunt dominat de silă
Şi-mi este scârbă să mai lupt?
Pretinşii care mor de milă,
Ca lipitorile m-au supt.

Aş fi putut, m-apasă glia
Să urc un munte, an de an;
Dar m-a rănit ipocrizia
Şi mi-am pierdut orice elan.

Chiar ciuma roz m-a scos în stradă
Şi aruncat printre străini
Sta ceru-asupra mea să cadă.
Pe frunte fulgerând un spin.

Şi mi-am dus crucea în tăcere
Şi ea era chiar trupul meu
Şi sufletul n-avea putere
Să-şi ducă trupul tot mai greu.

Şi-am început să bat spitale
Şi viaţa să mi-o plâng în pumni
Sunt stors de vlagă şi parale,
Client la casa de nebuni.

Ce sens e în prostia vasta
Şi dominată animal,
De urci eroic pe o coastă,
Sau călărit precum un cal?

De-s dominat acum de silă,
Şi-mi este scârbă să mai lupt,
E că pretinşi ce mor de milă,
Ca lipitorile m-au supt.

Şi dacă din această stare,
Să mă ridic n-oi mai putea,
Las aste versuri la altare
Să plângă... după moartea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu